۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۶:۲۳

ظفری خبر داد:

خسارت سرمازدگی محصولات کشاورزی نهاوند به ۱۲۴ میلیارد تومان رسید

خسارت سرمازدگی محصولات کشاورزی نهاوند به ۱۲۴ میلیارد تومان رسید

نهاوند- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند گفت: خسارت سرمازدگی هفت مرحله ای باغ ها و اراضی کشاورزی نهاوند به ۱۲۴میلیارد تومان رسیده است.

به گزارش خبرنگار مهر، احد ظفری ظهر چهارشنبه در جلسه ستاد بحران شهرستان نهاوند در سالن شهدای فرمانداری نهاوند اظهار داشت: بعد از تحقیق تیم کارشناسی و بازدید از باغ ها و اراضی کشاورزی شهرستان نهاوند که از نیمه دوم اسفند تا ۱۰ اردیبهشت سال جاری در هفت مرحله دچار سرما زدگی شده اند، میزان خسارت سرمازدگی باغ ها و اراضی کشاورزی نهاوند ۱۲۴ میلیارد تومان اعلام شده است.

ظفری گفت: شهرستان نهاوند دارای ۱۲هزار و ۷۵۱ هکتار باغات مثمر است که از میزان هفت هزار هکتار دچار سرمازدگی شده اند و میزان خسارت اعلام شده به باغهای میوه نهاوند ۱۰۲ میلیارد تومان اعلام شده در حالیکه تنها ۷۷ هکتار باغ میوه نهاوند تحت پوشش بیمه هستند.

وی افزود: در نهاوند ۷۶ هزار هکتار اراضی کشاورزی آبی و دیمی وجود دارد که از این میزان ۵۷ هزار هکتار سطح زیر کشت محصولات مختلف کشاورزی است که ۱۶ هزار هکتار آن دچار سرما زدگی شده و میزان خسارت آن نیز ۲۲ میلیارد تومان اعلام شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند با اشاره به اینکه تنها دو هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی نهاوند بیمه هستند، گفت: ۸۰ درصد باغ های میوه نهاوند و ۴۰درصد محصولات کشاورزی نهاوند به علت سرمازدگی از بین رفته اند.

احد ظفری با بیان اینکه در بخش کشاورزی نهاوند بیش از ۱۷ هزار و ۵۰۰ نفر به صورت بهره‌بردار مشغول به کار هستند، گفت: خسارت وارده توسط کارشناسان جهاد کشاورزی و مدیریت بحران شهرستان مشخص شده و به ستاد بحران استانداری همدان برای پیگیری موضوع ارسال شده است.

 

 

 

 

 

کد خبر 2570364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha